דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעילות הטיפול בדיכאון לאחר לידה 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2944 פעמים ]

דיכאון לאחר לידה הינו הפרעה אשר עשויה להופיע לאחר לידת התינוק. חשוב לדעת כי נשים רבות חוות לאחר הלידה מצב רוח מעט עגמומי. תופעה זו קשורה בהורמונים הרבים אשר היו בגופן במהלך ההיריון והלידה ולפתע נעלמו כלא היו. גם הטיפול הפתאומי בתינוק ואובדן תחושת החירות משפיעים על עצבות זו.

לרוב מדובר במצב רוח חולף. עם זאת, במידה ומדובר בדיכאון עמוק יותר אשר מתקשה לחלוף הרי שסביר שמדובר בהפרעת דיכאון אחרי לידה וכי יש צורך דחוף בטיפול בדבר. בין 10 אחוז ל – 15 אחוז מן הנשים חוות הפרעת דיכאון אחרי לידה.

דיכאון אחר לידה – מהו ומדוע הוא מופיע?

דיכאון אחרי לידה לאו דווקא מופיע ממש בסמיכות ללידה, אלא עשוי להופיע במהלך החודש הראשון שלאחר הלידה או כמה חודשים לאחריה. דיכאון אחר לידה אינו דיכאון "רגיל" וככל שיאובחן מהר יותר כך ייטב לאם, לתינוקה, לבן זוגה ולשאר בני משפחתה.

ידוע כיום כי נשים אשר נטו לדיכאון לפני הלידה או שחוו תקופות דיכאוניות בעבר, ייטו יותר מנשים אחרות ללקות בדיכאון לאחר לידה. גם עברה המשפחתי של היולדת עשוי להשפיע על מצבה. עבר משפחתי רצוף במשברים דכאוניים עשוי לתת אותותיו גם בה בזמן שביר זה.

גם אמהות אשר לא קבלו תמיכה ללידה בבית, אמהות לתינוקות לא רצויים או אמהות לתינוקות אשר נולדו עם פגם התפתחותי אשר לא אותר במהלך ההיריון, עשויות לנטות לחלות בדיכאון אחר לידה יותר מאימהות אחרות.

טיפול בדיכאון לאחר לידה

דכאון לאחר לידה הינו מצב מסוכן הדורש טיפול רגשי על ידי פסיכולוג קליני המיומן בטיפול במצבים שכאלה. חוסר טיפול בדכאון אחר לידה יכול לגרום להתדרדרות מצבה של האם עד כדי דיכאון קליני מתמשך אשר היא תתקשה לצאת ממנו.

בנוסף לכך, דיכאון לאחר לידה עשוי לפגוע בתינוק. חשוב לציין כי רוב האמהות החולות בדכאון לאחר לידה אינו פוגעות בתינוקן. עם זאת, אפקט הדיכאון מוקרן אל התינוק הלומד לגדול עם אמא עצובה, דכאונית ולפעמים אפילו מנוכרת רגשית.

טיפול בדיכאון לאחר לידה מצריך לעיתים טיפול בטראומה שבלידה, אם הייתה כזו. כמו כן, יצוצו בעקבות טיפול זה נושאים רגשיים ונפשיים שונים אשר לא טפלה בהם היולדת לאורך חייה וכעת הם עומדים לה כמכשול. טיפול ממוקד ומקצועי בדיכאון לאחר לידה עשוי להשיג תוצאות טובות בתוך זמן קצר.

מציאת פסיכולוג מתאים לטיפול בדיכאון לאחר לידה

איתור של פסיכולוג העוסק בדיכאון לאחר לידה יכול להיעשות בכמה מישורים עיקריים.הראשון הוא דרך המלצה של חברות או בנות משפחה על פסיכולוג טוב אשר עזר להן. האם יכולה גם להעזר בשירות הפסיכולוגי אשר יוכל להפנות אותה אל מומחים בתחום.

גם פניית האם אל תחנות טיפת חלב הנותנות טיפול לילדים ולתינוקות תוכל לעזור לה לאתר מטפל טוב בתחום זה. נושא הדכאון שלאחר לידה הינו שכיח במחוזות טיפת החלב והאחיות שם ישמחו להפנות אותה אל פסיכולוגים מוכרים ומקצועיים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב